In 2009, het jaar dat de auto-industrie zwaar te lijden had van de recessie,
verkocht het concern 3,19 miljoen auto’s. Dat is 2,2 procent minder dan in
2008. Hiermee deed PSA het iets beter dan de automarkt in zijn geheel, want
die kreeg te maken met een terugval van 3,5 procent.

Het marktaandeel van Peugeot Citroën steeg volgens het concern wereldwijd naar
5,1 procent.

De verkoop van auto-onderdelen voor assemblage door partners buiten Frankrijk,
met name in Iran, was voor het concern van grote betekenis. Dat steeg met
10,8 procent.

Geen herstel Europa
Voor dit jaar ziet Peugeot Citroën tekenen van herstel op de wereldmarkt.
Maar dat geldt niet voor de belangrijke Europese markt.

In Europa zal de auto-industrie merken dat de sloopregelingen ten einde lopen.
Om de auto-industrie in deze moeilijke periode een steuntje in de rug te
geven, kregen in diverse landen consumenten die een oude auto inleverden en
een nieuwe, zuinigere auto kochten, subsidie. Maar nu zijn of worden deze
regelingen beëindigd.

Lees ook:

Dit zijn de automarkten van de toekomst

Het Franse autoconcern denkt dat de autoverkopen in Europa daardoor dit jaar
teruglopen met maximaal 10 procent.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl